Jobie

Dagens Goda Gärning

Jag hittar ofta lappar om bortsprunga hundar när jag är ute och tränar, hundarna får nämligen gå lösa i parken och alla gör det. Har länge funderat på vad jag skulle göra om jag hittade en bortsprungen hund och nu behöver jag inte fundera längre. Mitt på vägen stod världens sötaste lilla hund helt ensam och såg väldigt vilsen ut. Frågade folket runt omkring om det var deras men alla sa nej, satte mig ner på huk för att se om han ville komma till mig men icke! Han var aldeles för rädd, så jag satt där ett litet tag med honom. En stund senare kom en dam med sin hund och jag bad om hjälp med att fånga in stackarn. Vi lyckades efter ett tag men telefonnumret på brickan var bortskrapat så vi kopplade honom och gick och letade efter matte. Till sist kom en förtvivlad tant springandes och sa där är du ju din dumma hund, du får ju inte springa ifrån mig, nu ska du kopplas! När hon till oss sagt oj jag såg inte att han va borta, vi pratade och gick och helt plötsligt var han inte där. Hatar människor som skyller på hunden när det är ens eget fel, hon hade gått ifrån honom och han stod bara där snällt och väntade. Jaja han hittade hem i alla fall. Resten av min PW gick jag tillsammans med den snälla damen som hjälpe mig, mycket trevligt och lärorikt! Främlingar är så otroligt trevliga här. Och nu saknar jag min Ludde väldans mycket! 

#1 - Eva

Ludde saknar dig med